Projekt zrealizowany
Cyfryzacja i modernizacja zasobu geodezyjnego i kartograficznego miasta Poznania oraz uruchomienie e-usług.
Miasto Poznań zrealizował projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Cyfryzacja i modernizacja zasobu geodezyjnego i kartograficznego miasta Poznania oraz uruchomienie e-usług”.
Cele projektu:
Celem strategicznym projektu było zwiększenie dostępności, jakości oraz stopnia wykorzystania danych przestrzennych dotyczących miasta Poznania przez przedsiębiorców i obywateli. W szczególności celem projektu było usunięcie barier w dostępie do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obywateli i przedsiębiorców, w tym wykonawców prac geodezyjnych i komorników – poprzez uruchomienie dedykowanych tym interesariuszom e-usług. Realizacja projektu pozwoli na zaspokojenie ich potrzeb w zakresie usprawnienia dostępu do państwowego zasobu kartograficznego i geodezyjnego.
Cele szczegółowe:
- ucyfrowienie, podniesienie jakości i uzyskanie zgodności z obowiązującymi przepisami państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- zwiększenie dostępności, jakości oraz stopnia wykorzystania danych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego obejmującego obszar Poznania przez wykonawców prac geodezyjnych oraz obywateli i przedsiębiorców, poprzez uruchomienie dedykowanych im e-usług o wysokim poziomie dojrzałości,
- zwiększenie dostępności, jakości oraz stopnia wykorzystania danych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego obejmującego obszar Poznania przez obywateli, którzy są właścicielami, władającymi nieruchomościami lub posiadają interes prawny.
Celami pośrednim projektu są:
- wkład w budowę społeczeństwa informacyjnego na poziomie regionalnym i wojewódzkim,
- poprawa efektywności pracy administracji publicznej poprzez wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych,
- zmniejszenie obciążeń przedsiębiorców związanych z pozyskiwaniem danych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
W ramach projektu zrealizowane zostały:
- modernizacja ewidencji gruntów i budynków dla 3 obrębów ewidencyjnych,
- zeskanowano i opisano metadanymi archiwalne materiały geodezyjne,
- uruchomiono e-usługi publiczne w zakresie dotyczącym: obsługi sprzedaży przez Internet produktów dla obywateli, obsługi komorników, obsługi rzeczoznawców, spersonalizowanej obsługi geodetów oraz obsługi narad koordynacyjnych,
- zintegrowano wykorzystywane systemy informatyczne,
- kontrola techniczna w zakresie jakości danych ewidencji gruntów i budynków,
- promocja projektu.
Efekty:
- liczba podmiotów, które udostępniły on-line informacje sektora publicznego – 1 szt,
- liczba zdigitalizowanych dokumentów zawierających informacje sektora publicznego – 1 200 000 szt,
- liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości co najmniej 4 - transakcja – 5 szt.,
- liczba zakupionych środków trwałych – 3 szt.,
- liczba nabytych wartości niematerialnych i prawnych – 2 szt.,
- liczba udostępnionych on-line dokumentów zawierających informacje sektora publicznego – 1 200 000 szt.,
- wzrost zatrudnienia we wspieranych podmiotach - 0 EPC,
- liczba pobrań/odtworzeń dokumentów zawierających informacje sektora publicznego – 20 000 szt.,
- liczba osób korzystających z Internetu w kontaktach z administracją publiczną - 6000 osób/rok.
W ramach projektu zakupiono specjalistyczne urządzenia skanujące (3 skanery) oraz oprogramowanie:
• system do opisu dokumentów cyfrowych metadanymi,
• rozbudowa oprogramowania GIS w celu uruchomienia i zarządzania e-usługami.
Całkowita wartość projektu wynosi: 6 276 237,41 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 5 307 618,78 PLN
Więcej o projekcie
Przeczytaj, co pisały o nim media.